11 ukrytych symboli, które można znaleźć w słynnych logotypach


Znane na całym świecie logo marki towarzyszy nam wszędzie, gdziekolwiek się udajemy. Widzimy je w reklamach telewizyjnych, w drodze do pracy i na koszulkach. A w 90% przypadków nie mamy pojęcia, jakie znaczenie kryje się w tych pozornie abstrakcyjnych liniach.

  1. 1. McDonald’s


    Projektant pierwszych restauracji McDonald’s wpadł na pomysł wyposażenia budynków w dwa duże złote łuki. Te cechy architektury szybko stały się symbolem fast foodów. Później firma chciała zrezygnować z logo, ale psycholog Louis Cheskin przekonał kierownictwo, by je zachował. Twierdził, że ten symbol wygląda podobnie do odwróconego wizerunku kobiecego biustu i dlatego przypominał ludziom o ich beztroskim dzieciństwie.

  2. 2. Chanel


    Historia tworzenia tego logo jest bardzo wyjątkowa i romantyczna. Coco Chanel sama go narysowała podczas pobytu w Château Crémat w Nicei. Według jednej z popularnych legend słynny na całym świecie symbol został zainspirowany sklepionymi łukami zamku. Wiele wskazuje na magię liter, ponieważ „CC” reprezentuje zarówno pierwsze litery w nazwie zamku, jak i inicjały Coco.

  3. 3. Google


    Twórcy logo Google zastosowali trzy główne kolory: czerwony, żółty i niebieski. Możesz zauważyć, że ich rozmieszczenie w logo podlega specyficznemu algorytmowi. Ale zielona litera zrywa z ogólną logiką i najwyraźniej ma być najważniejszą literą w słowie. Dzięki temu nieoczekiwanemu zastosowaniu projektanci zdają się sugerować, że Google łamie stereotypy i nie gra zgodnie ze zwykłymi zasadami.

  4. 4. Gillette


    Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że to logo składa się wyłącznie z nazwy marki Gillette. Ale jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz, że krawędzie liter G i I naśladują kształt słynnych ostrzy maszynki do golenia.

  5. 5. Mitsubishi


    Podstawą tego logo jest herb rodziny Iwasaki, założycieli firmy Mitsubishi. Herb zawiera trzy diamenty ułożone jeden na drugim. Diamenty reprezentują niezawodność, uczciwość i sukces, a kolor czerwony oznacza pewność. Poza tym Japończycy uważają, że ten kolor pomaga przyciągnąć klientów.

  6. 6. Goodwill


    Firma Goodwill jest znaną na całym świecie organizacją non-profit, która zbiera darowizny żywności, odzieży i artykułów niezbędnych do pomocy potrzebującym. Pracownicy organizacji uważają, że robienie dobrych uczynków nie powinno być uważane za coś niezwykłego, ale raczej codzienne. Dlatego ich logo zbudowane jest wokół litery G, która z daleka przypomina szczęśliwą twarz.

  7. 7. FedEx


    Większość ludzi nie od razu widzi strzałę utworzoną przez pustą przestrzeń między literami E i X. Ale gdy ktoś to zauważy, zaczyna ją widzieć przede wszystkim za każdym razem, gdy patrzy na logo! I to właśnie chcieli osiągnąć projektanci: strzałka działa na podświadomość klientów, symbolizując szybkość i wiarygodność usług kurierskich.

  8. 8. Nike


    Uczeń o imieniu Carolyn Davidson otrzymał zaledwie 35 USD za zaprojektowanie tego logo w 1975 roku. Jak łatwo się domyślić, słynny na całym świecie symbol reprezentuje skrzydła greckiej bogini Nike, która inspirowała wojowników do zwycięstwa.

  9. 9. Pepsi


    W czasie przygotowań do Meksykańskiego Dnia Wszystkich Świętych (znanego także jako Dzień Umarłych), Pepsi wydał kiedyś butelki z odwróconym logo. Większość klientów uważała, że była to prosta wada produkcyjna, ale niektórzy szczególnie doświadczeni klienci zdali sobie sprawę, że po odwróceniu logo Pepsi brzmi „isded”, co było bardzo podobne do słów „is dead”!

  10. 10. Le Tour de France


    Nawet jeśli już wcześniej milion razy widziałeś logo słynnego wyścigu kolarskiego Tour de France, prawdopodobnie nie zauważyłeś obrazu rowerzysty ukrytego między literami. Przyjrzyj się bliżej – litera R tworzy ciało rowerzysty, a słońce staje się kołem roweru!

  11. 11. Durex


    Durex to skrót od „durable”, „reliable” i „excellence” – w zasadzie wszystko, czego chcesz prawda?



Komentarze 0

11 ukrytych symboli, które można znaleźć w słynnych logotypach

Zaloguj się

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

reset password

Powrót do
Zaloguj się

Zarejestruj się

Powrót do
Zaloguj się
Wybierz Format
Historyjka
Krótka historia
Lista
Klasyczny artykuł z wypunktowaną treścią
Stwórz MEMA
Wgraj obrazek i stwórz własnego MEMA
Video
YouTube lub Vimeo
Obrazek
MEM lub Zdjęcie
GIF
Format GIF

Send this to a friend