9 marketingowych sztuczek, które stosuje IKEA


Mniej więcej wiemy, jakie sztuczki stosują supermarkety czy też ekskluzywne butiki, żeby skubnąć klientów na dużą kasę. IKEA robi to troszkę inaczej i chyba dużo skuteczniej.

  1. 1. Niestandardowe rozmiary materacy


    Materace w IKEA mają troszkę inny rozmiar niż te, które możesz kupić w innych sklepach. Dlaczego? To proste. Żeby dokupić prześcieradło pasujące na twój materac, musisz udać się na zakupy do IKEA. To samo dotyczy rozmiaru poduszek.

  2. 2. Sprzedawca nigdy do ciebie nie podejdzie


    To jest najpiękniejsza rzecz w sklepie. Spokojnie chodzisz, macasz, siadasz, strzelisz krótką drzemeczkę i nikt ci nie przeszkadza nieustannym: „Czy mogę w czymś pomóc?”. Jeśli potrzebujesz pomocy, sam z łatwością znajdziesz pracownika, który chętnie ci pomoże i doradzi. Nie uciekając przed natrętnymi sprzedawcami, spędzisz więcej czasu na zakupach.

  3. 3. Labirynt


    Na pewno przynajmniej raz zgubiłeś się w IKEA. Te strzałki, zakręty, labirynty, pokazowe mieszkanka są specjalnie tak zaprojektowane, żebyś kilka razy trafił w to samo miejsce. Może za trzecim razem stwierdzisz, że jednak ten wazonik fajnie wygląda w różnych aranżacjach i wrzucisz go do przepastnej żółtej torby.

  4. 4. Tanie jedzenie w restauracji


    Głodny klient to skąpy klient. Rocznie IKEA sprzedaje miliard swoich słynnych klopsików. Kiedy już zjesz coś smacznego i w dodatku niedrogo, zostawisz więcej pieniędzy przy wyjściu ze sklepu. Masz wrażenie, że skoro nie zdarli z ciebie skóry w restauracji, nie zrobią tego również podczas zakupów.

  5. 5. W sklepie co rusz natykasz się na wielkie kosze drobnych produktów


    Te kosze wypełnione drobnymi, kolorowymi i przede wszystkim tanimi pierdółkami są rozstawione wszędzie. Patrzysz na cenę, stwierdzasz, że kosztuje niewiele i wrzucasz do wózka. Kilkanaście koszy dalej cena pierdółek dorównuje cenie porządnego biurka.

  6. 6. Efekt IKEA


    Wszyscy już wiemy, co to jest efekt IKEA - jeśli sam poskładasz swoje meble, czujesz się jak prawdziwy samiec alfa, a nie jakiś cienias, który nie da sobie sam rady. Nieważne, że skręcając meble zaczynasz wątpić w swoje umiejętności rozumienia obrazków z instrukcji, zgubisz parę części, czasem zrobisz sobie krzywdę, przypomnisz sobie wszystkie znane ludzkości przekleństwa (nawet te po szwedzku), ale duma z tego, że własnoręcznie coś stworzyłeś sprawia, że następnym razem znów rączo pomkniesz do IKEA po nowy mebelek.

  7. 7. Drogie urządzenia AGD


    Jeśli zdecydujemy się na zakup urządzeń do zabudowy w IKEA, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że kosztują one dużo drożej niż te podobnej jakości kupione w innym miejscu. Tu płaci się za markę, za to, że zostały wyprodukowane przez jakąś firmę specjalnie dla IKEA i za to, że zajebiście wyglądają.

  8. 8. Tanie lody i hot dogi


    Kiedy już zaliczymy zawał przy kasie, zrobimy debecik na karcie kredytowej i przyrzekniemy sobie, że nigdy więcej nie wrócimy do tego dziwnego miejsca, uderza w nas upojny zapach hot dogów. Większość klientów idzie za tym zapachem, żeby posilić się po zakupach i znów buźka im się uśmiecha. Hot dogi i lody sprzedawane przy wyjściu ze sklepu są smaczne i w dodatku taniutkie. I dzięki takiemu drobiazgowi zapominamy o tym, że przed chwilą wydaliśmy małą fortunę i już zaczynamy planować następne zakupy w tym miłym miejscu.



Komentarze 0

9 marketingowych sztuczek, które stosuje IKEA

Zaloguj się

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

reset password

Powrót do
Zaloguj się

Zarejestruj się

Powrót do
Zaloguj się
Wybierz Format
Historyjka
Krótka historia
Lista
Klasyczny artykuł z wypunktowaną treścią
Stwórz MEMA
Wgraj obrazek i stwórz własnego MEMA
Video
YouTube lub Vimeo
Obrazek
MEM lub Zdjęcie
GIF
Format GIF

Send this to a friend